Fysisk aktivitet i skolen: En nødvendighet

Vi blir stadig mer inaktive. Dette gjelder dessverre også for barna våre. Derfor er det ekstremt viktig med fysisk aktivitet som en del av skoledagen. Noen barn elsker fysisk aktivitet, mens andre gruer seg til hver eneste gymtime. Grunnen kan for eksempel være at barnet ikke føler det presterer godt nok.

Hvordan få barnet bedre motivert for gym?

Vi påstår ikke at klær gir deg bedre fysikk, og små barn bryr seg ikke stort om hva de har på seg. Har du derimot en ungdom i hus, kan vi nesten love at hun vil bli mer motivert med stilige treningsbukser dame og en kul topp. Aim’n har et stort utvalg av flott treningstøy som også ungdommen din vil like.

Allerede fra vi er små, måles vi etter prestasjonene våre. Hvordan vi gjør det i matte og norsk er ikke like synlig for alle de andre i klassen. I gymsalen derimot, blir alt mer synlig. Der er det veldig tydelig hvem som ikke har ballkontroll eller løper sakte. Derfor kan det også være vel så viktig med en fin treningsbukse til dame, som det er med en PC som fungerer.

Klær skaper folk og gir motivasjon

Det er ikke til å stikke under en stol at vi føler oss bedre når vi tar på oss en fin kjole eller dress, kontra en sliten kosebukse og t-skjorte. Man får en helt annen selvtillit. Sånn er det faktisk også med treningsklær, og da spesielt for ungdommer. Med kule klær kan det fort være at hun tør å vise seg mer frem, og at hun faktisk har mer inne enn det hun selv har trodd.